13 Şubat 2016 Cumartesi

Valentino Spring 2016 Couture Koleksiyonu



Herkese merhaba.


Taslak olarak kalmış o kadar yazı birikti ki. Hepsine başlamışım ama hiçbirini bitirememişim. İnşallah bunun sonunu getirebilir ve yayınlayabilirim.

Instagram'da Valentino'nun yeni Couture koleksiyonunun detaylarını paylaşırken bunu insta'da paylaşmak yeterli olmaz dedim ve bloga yazmaya karar verdim.






Gelelim Valentino'nun Spring 2016 Couture koleksiyonuna.


Couture kelimesinin anlamını yitirmeye başladığı sezonlar gelip geçerken Valentino hala kelimenin hakkını veren modaevlerinden biri. O nedenle arkasında bu kadar emek ve düşünce varken ben de oturup kısa bir yazı yazabilirim diye düşündüm kajsdkla.


Oldum olası koleksiyonların çıkış noktası olan moodboard'lara ayrı bir merakım vardır. Tasarımcıya ilham veren fotoğraflara bakıp onlardan hangi elbiselerin nasıl ortaya çıktığını düşünmek benim için puzzle parçalarını birleştirmek kadar zevkli.



Yukarıdaki moodboard da Valentino'nun koleksiyonunun çıkış noktasını oluşturuyor.

Her ne kadar board'da dansçılar ve özgürce hareket eden bedenleri üzerinde duruluyormuş gibi görünse de esas nokta Isadora Duncan'ın giydiği Mariano Fortuny tasarımlı elbise.


1871 doğumlu Mariano Fortuny, tekstil tarihine adını altın harflerle yazdırmış bir tasarımcı, mimar, ressam ve aynı zamanda bilim adamıydı.

Kumaş tasarımı için kendi imalathanesini açan Fortuny burada kumaşlar üzerinde yeni teknikler denedi. İstediği rengi ve dokuyu elde edene kadar çalışmayı bırakmayan tasarımcı "Dünyayı değiştiren 50 Elbise" kitabında yer alan ve şu an Metropolitan Sanat Müzesi'nde sergilenen "Delphos" ismini verdiği elbiseleri ortaya çıkardı.



Korselerin kullanımının yaygın olduğu dönemde dünyaya gelen sanatçı bu kalıp gibi duruşun aksine Antik Yunan hissini yaşatan, vücudun üzerinden akıp giden Delphos'ları Venedik işi cam boncuklarla süsledi.


Delphos'lar öyle çok sevildi ki 1920'lerde gardırobunda Delphos olmayan kadın kendini eksik hissediyordu. Her ne kadar taklit edilmeye çalışılsa da hiç kimse Mariano Fortuny'nin patentini aldığı tekniği öğrenemedi ve kimse onun kadar ince pliseler yapamadı.


Mariano Fortuny'nin elbiselerine ilham veren Antik Yunan etkisi, Valentino koleksiyonunda da hissediliyordu.



Delphos'ların yanı sıra Fortuny kumaş boyama üzerinde de çok çalıştı. İpek, koton, kadife kumaşları kendi tekniği ile boyayan tasarımcı onlara yepyeni bir ruh kazandırdı.


Valentino, Mariano Fortuny'nin izlerini taşıyan Spring 2016 Couture koleksiyonundaki kumaşlar için şu anki Fortuny şirketi ile ortak çalışmış. Ve ortaya yine güzelim bir Valentino koleksiyonu ortaya çıkmış.


Bu fotoğrafla beraber bir koleksiyon analizinin daha sonuna geldik ajksdkla. Fotoğraflarda genelde Fortuny tasarımları sağda Valentino'lar solda. Anlaşılıyor diye altlarına tek tek yazma ihtiyacı hissetmedim.


Hikayesi bol başka koleksiyonlarda görüşmek üzere..



4 yorum:

  1. Sevdeee, çok güzel bi yazı olmuş. Moodboard yorumu benim de çok hoşuma gider. O yüzden ekstra bayildim. Bu tarz yaziların devamı gelirse cok süper olur. Ellerinee sağlık xoxo -selin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu nöbetimi atlatayım o zaman yeni defilelerin moodboard'larını dökeyim ortaya. Çok saol yorumun için:D

      Sil
  2. Seni seviyoruz Sevde. iki çocukla pek yazma fırsatı bulamiyorum ama takipteyim. Bu arada çekilişi kaçırdığıma inanamiyorum 😫
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna yorum yazmıştım ama niyeyse çıkmamış üzülme ya başka çekilişler de yapcam onlara katılır kazanırsın inş:)))

      Sil