7 Ocak 2016 Perşembe

Dolce&Gabbana Abaya Autumn/Winter 2016-17 Ready to Wear Koleksiyonu


Eveeeet.

Haftanın moda olayını tabii ki kaçırmadım. Koleksiyon çıktığı gibi bilgisayar başına otursam da yazıyı ancak bitirebildim.


Hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz Ramazan ayında DKNY markası Arap müşterilerine özel bir koleksiyon hazırlamıştı. Ardından Net-a-Porter "Ramadan Edit" adı altında ayrı bir bölüm açıp muhafazakar müşterilerine uygun tasarımları burada satışa sunmuştu. H&M markası ise çekimlerinde tesettürlü bir model kullanmayı tercih etmişti.

Ve şimdi de ünlü İtalyan Modaevi Dolce&Gabbana beklenen abaya koleksiyonunu dün, ilk olarak arabia.style.com'da görücüye çıkardı. 




Markanın kurucularından Stefano Gabbana geçtiğimiz Temmuz ayında Orta Doğu'nun kendisini büyülediğini ve abaya, başörtüsü içeren bir "ready to wear" koleksiyonu üzerinde çalıştıklarını söylemişti.



Koleksiyonda Stefano Gabbana'nın büyülendiği Orta Doğu'nun gizemi, Dolce&Gabbana'nın imzası haline gelen Sicilya esintileri ile birleşmiş.

Beğendiğim bir iki abaya var fakat diğer koleksiyonlarda olduğu gibi beni kalbimden vuran tasarımlar yok maalesef.




Koleksiyonu incelerken gözlerim sol alttaki gibi bir abaya aramıştı. Markanın Fall 2015 Ready to Wear koleksiyonundan yola çıkılarak tasarlanan "Dolce&Gabbana Gülleri" dikkat çekici olmayacak şekilde kumaşa özenle yerleştirilmiş. 



Görülen o ki Dolce&Gabbana daha önce hiç görülmemiş baskılı tasarımlar kullanmayı tercih etmemiş. Bunun yerine müstakbel Arap müşterileri için tanıdık tasarımlar yapmışlar.

Sanırım Arap kadınlarının geçmişte giyemedikleri Dolce'leri giyebildiklerini hissetmelerini istemişler.

Satış stratejisi açısından mantıklı, abaya koleksiyonunun özgünlüğü açısından ise üzücü bir sonuç olmuş.




Her neyse.

Koleksiyonun çıkış noktası hakkında analiz yapmayı bırakıp açık renkli abayalar hakkında birkaç şey söylemek istiyorum.


Genel olarak açık renki abayaları sevmesem de aşağıdaki pudra renkli ipek-saten üzerine tığ işi dantelleri olan abaya fena değil aslında. Türkiye'de de buna benzer ferace tasarımları görmüştüm. Ama pudra renk ve siyah dantel birlikteyken bende gecelik/sabahlık hissi uyandırıyor. O nedenle böyle bir şeyi giyeceğimi hiç sanmıyorum. (Bu haberi alan Dolce- Gabbana ikilisi modaevinde yas günü ilan edebilirler artık akjdka)







Koleksiyondaki diğer tanıdık baskılar ise limonlar ve papatyalar. Dolce&Gabbana'nın Spring 2016 Ready to Wear koleksiyonundan çıkıp Winter 2017 Abaya koleksiyonuna dahil olmuşlar.

Madem çıkış noktası eski koleksiyonlar, çıkmışken daha da eskiye gidip gold aplikeler, inci işlemeler olan Fall 2012 RTW koleksiyonundan yola çıksalardı. Ben asıl o koleksiyonu giyemedim diye üzülüyordum:((




Koleksiyondaki parçaların fiyatlarını merak eden varsa 695 dolar ile 7 bin dolar arasında değişiyormuş. 695 dolar olanlar şallardır muhtemelen alksjdla. 

Bu fiyat açıklamasından sonra malum haber sitelerinde "kara çarşafa" 7 bin dolar başlıklı yazılar yayımladılar. Hadi biz de "çarşaf" ile "kara çarşaf" arasındaki 7 farkı bulalım.




Koleksiyonun bizi etkileyen kısmına gelirsek, içimden bir ses önümüzdeki yaz bolca taklit Dolce feraceye maruz kalacağız diyor. O yüzden ben baştan uyarayım da hayal kırıklıklarına hazırlık olun.





Bu arada tek beğendiğim abayayı yazının sonuna sakladım. Sağ alttaki favorim oldu. Bacakların görünmediğini farz ediyorum tabii ki aksdjlka. Bundan bana yaz için bir tane lazım.

Hemen "diktirmek istediklerim ama asla diktiremediklerim" adlı klasörüme kaydediyim akljsdaskl.


Sanırım Dolce'den sonra Orta Doğu'ya hitap eden tasarımlar, line'lar ve hatta koleksiyonlar görme sıklığımız daha da artacak.

Darısı Zara'nın başına allam. Amin. akldjalks.



Bir sonraki yazıda görüşmek üzere..

2 yorum:

  1. Yazının başlığıni görünceki heyecanım sonuna kadar sürmedi. Çünkü dediğin gibi işte Dolcegabbana farkı dedirtcek bişi göremedim. Hoş göremediğim bence daha iyi heveslenmemek adına:D Umursayip bişiler yapmaları bi yerde hoşuma gitti ama bi yerde de müslümanlarin yozlaşması sinir bozucu. Herkesin kendi tercihi kimseyi sorgulayamayiz ama zara yapsaa fena olmazdi belki ahaha :D çakma dolce abayalar baksır akimina dönmese bari:D Ellerine sağlık tatlişko:** Bu arada ben artik isimde bırakayim eczacılık öğrencisi followerin Selin :D

    YanıtlaSil
  2. ahsdasjk çok teşekkür ederim ya. Sonunda bu adsız olayına son verdin çok şükür:D

    YanıtlaSil