13 Eylül 2015 Pazar

Mimya 2015/16 Sonbahar-Kış Koleksiyonu



Herkese merhabaaa.

Dergilerin eeen sevdiğim büyük Eylül sayıları çıktı. 

Yeni sezonun yeni parçaları vitrinlerde yerini almaya başladı.

Ve ben her yeni sezonda olduğu gibi yine koleksiyonlara bakarken çok heyecanlandım. Bazen diyorum "Kızım manyak mısın insan buna heyecanlanır mı?" diye ama napalım elimde değil.

İnsan bekliyor ki şu yaşında kalbini başka şeyler çarptırsın ama nerdeeee. Ancak yeni desenler, modeller, renkler falan adrenalin sebebim akjdslkas.





Sanırım ilk defa bizden bir marka bu yeni sezon heyecanıma dahil oldu. Genelde tesettür markalarının koleksiyonlarına bakarken gözlerimi devirmekten başım döner. Her zaman yapılan en büyüüük değişiklik patında, yakasında, manşetinde farklı kumaş kullanmak, biraz fırfır eklemek, biraz dandik aksesuar koymak olduğu için bana bir fenalık gelir.






Ama bu sefer Mimya değişik bir şeyler de yapılabildiğini gösterdi bize.

Patentli desenler, jakarlı kumaşla buluşup özel olarak dokunmuş.

Markanın sahibi Mehtap Yılmaz'ın uzmanlığının Tekstil Tasarımı olmasının etkisi büyüktür diye düşünüyorum.

Ekim'de başlayacak olan Kösem Sultan dizisinin geri dönüşü bu "Kaftan" temalı koleksiyona olumlu olcak gibi geliyor. Bakalım görelim.





Aşağıdaki fotoğrafa bakarken adeta bir Valentino karesine bakıyor gibi hissettim. Sanırım imaj fotoğraflarının içinde en iyisi de bu olmuş. 



Fotoğraftaki gibi pelerin mi yoksa yelek, pelerin şeklinde mi kullanılmış bilmiyorum. Ama Hülya Aslan'ın koleksiyondan giymeyi tercih ettiği ilk parça da bu olmuş.




Umarım en kısa zamanda online alışveriş sitelerini açarlar. Şu zamana kadar açılmamış olması bile büyük eksiklik. Hele de yeni sezon fotoğrafları paylaşılıyorken.








Patchwork hissi veren elbiselerde de bir Etro havası var ki bunu da beğendim. Şal rengi seçerken dikkat etmeli. Açık gri, gümüş bence en uygunu, böylece renkler bizi boğmasın. Ve boyunuz 1.80 değilse topuklu ile kullanmak gerek.








Osmanlı, Selçuklu desenlerini taşıyan jakarlı kumaşları kullanırken biraz modernleştirmek gerektiğini düşünüyorum. 

Mesela aşağıdaki tunik benim için fazla Pakistan ya da Hindistan işi. Bilmiyorum artık bakınca ikisi de aklıma geliyor aksjdakls.

Bunu ütü çizgili pantolon ve stiletto ile kullanmak yerine, sırt çantası ve beyaz sneaker'larla kullanmayı tercih ederim.


Fotoğrafları instagram'dan aldığım için kaliteler böyle. yakında katalog fotoğraflarını internet sitesine yüklerlerse yazıyı güncellerim.

Umarım bu koleksiyon bizi heyecanlandıracak yeni koleksiyonların habercisidir.


Şimdilik bu kadar.


Görüşmek üzere..






26 yorum:

  1. Merhaba ig hesabınızdaki kına ve düğün kıyafetlerinize bayıldım acaba markasını ve fiyatını yazabilir misiniz? Bir de lacivert elbise ile taktığınız gri çiçekli bilekliğide yazarsanız çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kınada Kuaybe Gider Maysa Tunik giydim. Tek katlı İpekevi şal. Düğünde giydiğim elbise özel dikim. Antalya'da diktirdim. Lacivert ipek-asetat, yüksek bel, belden kesik, eteği verev kesim bol volanlı ve kendi kumaşından kemerli. Diktirmek isterseniz böyle anlatırsınız :) Şalım da Muslima Wear şifon şal. Çantam ve Bilekliğim Forever New. Bilekliği geçen sene almıştım ama marka bu sene de benzerini çıkardı diye hatırlıyorum :)

      Sil
    2. Asil ben tesekkur ederim :) ozellikle bilejlige bayilmistim

      Sil
    3. Tuniği bulamadim bu sene mi almistiniz? :) cok soru soruyosam kusura bakmayin lütfen :)

      Sil
    4. Est. Soru sorulmayacaksa neden blog yazayım:))
      Tunik linkte. İndirimde şu an. Bej. İçini gösteriyor. İçine ten rengi jüpon elbise giyiyorum.

      http://www.trendyol.com/Bej-Tunik-5033-23/UrunDetay/38110/13208829

      Sil
    5. http://www.forevernew.com.tr/daisy-cicekli-bileklik-22032803?colour=ivory

      Bilekliğin bu seneki rengi de bu.

      Sil
  2. Tekrar cok tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  3. sizce tesettür kıyafetlerinin normalden kat kat pahalı olmasının nedeni nedir?
    Bence baktılar insanların kafasından örtüyü alıp çekemiyorlar bu şekilde yıpratmaya çalışıyorlar.Tesettür adı altında kazıklanıyoruz resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu tesettür markalarının sahibi muhafazakar insanlar. Sebebinin tesettürlü kadınları yıpratmak olduğunu düşünmüyorum. Sebep alternatif azlığı. Her ne kadar marka sayısı artmış görünse de herkes yüksek kar marjı istiyor. Evet kesinlikle düşük fiyatlı güzel tesettürlü ürünlere ihtiyaç var. Ama asıl sıkıntı fiyatı yüksek olan markalarda, verdiğimiz fiyatın karşılığını kalitede göremememiz. Daha önce Humeyra markası ile alakalı yazmıştım. 350 liraya cepsiz, çıt çıt yerleri yanlış kap satmayı biliyorlar ama 1 ay sonra kumaşı bozuluyor. (hiç yıkanmamasına rağmen) Yien bir instagram butiğinden bir tunik almıştım. 200 liraya. Düğme yerleri o kadar yanlış ki. Araları iğnelemek zorunda kalıyorsunuz. Onun da kumaşı bozuldu. İşin özü bu tarz fiyat-kalite tutarsızlığı olan yerlerden alışveriş yapmamak gerek. Yoksa dünya devi bir sürü marka var. İsterse 1000 liraya tunik satsın. Ama kumaşı, dikişi, kalıbı parasının hakkını versin.

      Sil
  4. Şal desenini ilk etapta sevsem de bi süre sonra bana sıkıntı basabiliyor. Çok dikkatli kullanmak da fayda var diye düşünüyorum ve stiletto yerine bencede beyaz sneakers sırt çantası. Yazı çok güzel ellerine sağlık.
    Blogunu kapanmak için hazırlıklar yaparken farketmiştim. Bende Eczacılık öğrencisiyim. Içimdeki modacı eczaci sürekli kavga ederken senin ikisinide yapiyor olmana bayıldım. Moda aşkımı en azından eczaneme yansıtırım diye senelerdir kendimi teselli ederken rafla çekildiğin fotoyu gördüm. Çok güldüm, bende sürekli yalnız değilmişim hissi veriyorsuun. Yazılarına bayılıyorum, postsuz bırakma buraları. Eczanen de hayırlı olsunn inşallah. XOXO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben seni biliyorum sanırım :) Sen de bana aynı hissi verdin. İnşallah bütün isteklerimizi yapabiliriz. Yakında eczane fotolarımı da paylaşıcam minnak bir eczanem var :) Çok teşekkür ederim. Şu hayatımı bir düzene sokayım gelicem yazıcam inşallah bol bol.

      Sil
    2. Sevdeciim az önce son postunada ilk yorumu yazdım ve bununla beraber 3.yorumumu yazıyorum. Epeydir blogunu takip ediyordum ama bi türlü yorum yazamamıştım. Yani yorumlarda yeni olduğum için beni başkasiyla karıştırdin heralde. Anonim yazdığımiz için aşırısı normal bi durum tabiki :D
      Küçük olsun eczanen olsun canim nedir ki yani;) İnşallah istediklerini hayırlısıyla yapar, işlerini kolaylıkla düzene sokarsın :))

      Sil
    3. instada gördüm diye düşünmüştüm birkaç eczacı var ama yine de emin olamıyorum tabi keşke yorumların sonuna - isim yazılsa valla kafam karışıyor aksjdlaks

      Sil
  5. http://www.defacto.com.tr/trend-tunik-372485 Sizce buna nasil bir komvin yapilir ? Ve bunun ustune ne renk sal gider ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle tunik çok spor bir tunik, o nedenle kombininiz spor bir kombin olmalı. Bu renk bu kumaşta altına denim pantolonla ben pek yakıştıramadım. O nedenle en banko seçim siyah denim pantolon ya da siyah spor başka bir pantolon olur. Ayakkabı olarak da yine beyaz ya da siyah sneakerlar olur. Sırtınıza da siyah deri sırt çantası takıp başınıza salaş bir şekilde şalınızı bağladınız mı tamamdır. Şal siyah ya da gümüş tercih edebilirsiniz.

      Sil
    2. Bende denim pantolonla yakistiramamistim siyah pantolon dusunuyordum :) Sadece sal rengine karar verememistim siyahi yuzume fazla yakistirmiyorum da. Aslinda bu buyuk bi eksi siyah sal cankurtarab gibi bise bi cok seye oluyor

      Sil
    3. Ben ayakkabiyi bordo yarim converse olarak dusundum cunku pant. Siyah ayakkabi siyah canta siyah siyah rengi cok yogun olur diye dusunmustum. Sizce nasil

      Sil
    4. Ben converse sevmiyorum. O nedenle hiçbir kombinin altına da öneremiyorum. Açıkçası bordo converse bu kombini basit gösterir bence.

      https://tr.pinterest.com/pin/421438477606032351/
      https://tr.pinterest.com/pin/519039925783075879/
      https://tr.pinterest.com/pin/476889048020543945/
      https://tr.pinterest.com/pin/238127899024492931/
      https://tr.pinterest.com/pin/518476975829764706/

      Siyahı her zaman yoğun kullanabilirsiniz. Baştan ayağa tek renk siyah giyinseniz ekstra cool olursunuz. Sadece doğru parçaları bir araya getirmek önemli. Tabii bir de kendinize yakıştırmanız :)

      Sil
  6. 3. Resimde aynaya bakin ehehe :D

    YanıtlaSil
  7. kilim gibiler ama çok güzeller:))

    YanıtlaSil
  8. Merhaba humeyra markasindan hic alisveris yaptiniz mi? yaptiysaniz kalitesi nasil cikti memnunkaldiniz mi . Urunleri cok guzel de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç kere yaptım. http://birsevde.blogspot.com/2015/04/bugun-ne-giysem.html şu yazımda bahsetmiştim. İlk kış sezonunda sarı laleli bir gri palto almıştım. Kumaş kalitesi güzeldi. O sezon yine çıt çıt yerleri yanlıştı ama görmezden geldim. Daha sonraki yaptığım alışverişler ise korkunç. Kumaş kalitesi felaket. Fotoğrafta çok güzel görünüyor ama bildiğiniz polyester ama naylon yani direkt. Baskıya vermişler. İç yüzü beyaz. Dış yüzü desenli. Bir avuç kumaş. Ama 350-400 lira. Çıt çıt yerleri aşırı derecede yanlış. Şu an kumaş kalitelerini bilmiyorum. Bundan 4-5 ay önce bir daha kesinlikle almam dedim bıraktım. Kaliteleri değiştiyse bilemem. Ben de o fotolara, desenlere tav oldum ama sonuç öyle olmadı:) Kendiniz deneyebilirsiniz. Ama iade yok değişim var ve kargo ücretleri hep size ait ona göre :)

      Sil
    2. Ya bi is yapiyorsan neden duzgun yapmiyorsun sinir olurum bu tarz seylere. Vatsaptan mesaj attim ilgisizler mesaji goruyor cevap vermiyor zaten sogumustum. Ama modeller cok guzel ya :) Su kargoda her seye para veririm ama ona veresim gelmiyor nedenini bende bipmiyorum :D

      Sil
  9. güzel modeller var güzel paylaşım

    YanıtlaSil