30 Nisan 2015 Perşembe

2015'te Out Olan Tesettür Abiye Modelleri


Herkese merhaba.


Hazır düğün, nişan, mezuniyet sezonu açılmışken muhafazakar kadınlar için gece elbisesi tercih ederken "Yapılmaması Gerekenler" listesi yapmak uygun olur diye düşündüm.


Açıkçası "Tesettür Abiye Modelleri" konulu bir yazıdan daha işe yarayacağını düşünüyorum.



Normalde bloga beğenmediğim hiçbir fotoyu koymamaya çalışıyorum. Ama bu yazıda kaçışım yok. O nedenle göz zevkiniz bu fotolardan sonra biraz hasar alabilir. Baştan uyarıyım akskdsl.



İlk kural ve aslında en önemli kural giyeceğiniz elbise tesettürlü bir kadın için tasarlanmış olmalı. (Ya da en azından öyle görünmeli)

Mesela straplez bir elbisenin omuz kısımlarına aynı kumaştan ekleterek tesettürlü abiyeye çevirmeye çalışmayın. Bırakın onu straplez giymek isteyen giysin. Gelinlikte ve abiyede şıklıktan en uzak görüntü bu. (Görüntü bu dedim ama buna uygun foto bulamadım. Olsun herkes neyden bahsettiğimi anladığı için gözlerimizi kanatacak ilk fotodan kurtulmuş olduk. Gelsin sıradaki.)





İkincisi ise ya da bilemiyorum ilkiyle çok rahat kapışır: BOLERO.

Bu boleroyu tekstil sektörüne kim soktuysa Allah onu bildiği gibi yapsın. 

Son 100 yılın en berbat icadı.

Bolero ve bir de "beyaz badi" olayı tesettürlü kızlarımızın başını çok yaktı. İkisi de alnımızda kara leke akskdklas.





Davetlerde ya da düğününüzde bolero giymeyi düşünüyorsanız aklınızdan çıkarın. Günlük hayatınızda kullanıyorsanız hemen bu yazıyı okumayı bırakıp o boleroyu benzin döküp yakın. Onu almanıza sebep olan arkadaşlarınız varsa arkadaşlığınızı gözden geçirin ajsdks.




Neyse boleroya ve straplezden bozma elbiselere kinimizi kustuk.

Sıra geldi diğer bir kanayan yaramız tesettür başlarına.

Bilen bilir Huzur Sokağı Şükran'ın nişan kıyafeti ile alakalı yazdığım yazıda açmıştım ağzımı. 

Onu buradan okuyabilirsiniz. Az bile söylemişim.





Kuaförde yapılan gelin başlarından uzak durun. Tartışma kabul etmeyecek kadar net kötü bir görüntü.

Kafada drapeler, kumaşı büzerek gül yapmalar, yürüyen avize gibi gezmenize neden olan taşlar...

Allah'ım yazarken bana fenalık geldi.

Şu kafayla Bu Tarz Benim ya da İşte Benim Stilim'e (adı her neyse) katıldığını düşünemiyorum. Jüri küçük dilini yutar, seramik kuşlar un ufak olur kesin.





Abiyede veya gelinlikte başınız kesinlikle zarif olmalı. 

Evet herkes güzel olmak ister. Burda sıkıntı şık olmaması değil. Şık olmadığı yüzde yüz zaten. Sıkıntı komik olması. O nedenle gözünüzü seveyim artık şu gelin başlarını tarihe gömelim. El birliği ile kökünü kazıyalım. Hatta bu gelin başlarını yapan kuaförlere bedava manikür pedikür yapma gibi kamu hizmeti cezası falan gelsin aksjdak.



Tabii ki istediğiniz başı evde kendiniz yapamayabilirsiniz. O zaman kendinizi güvendiğiniz ellere teslim edin. Ve ne istediğinizi çok net bir şekilde anlatın. Gerekirse çizin, çizdirin. Provasını ya da "demo"sunu yaptırın. Kuaförün insiyatifine bırakmayın.






Diğer bir konu saten bone ve saten eşarplar. Tekstilde bu satenlere "çamaşırlık saten" denir. İç çamaşırı sateni takmış gibi görünmek istemezsiniz sanırım. O nedenle daha kaliteli parlaklık sağlayan ipekli kumaşlara ya da şifonlara yönelin.


Elbisenizdeki ya da dozunda kullandığınız başınızdaki taşların kaliteli olmasına ya da görünmesine dikkat edin. Kız çocuklarının oyuncak bijüterilerini bilirsiniz. Öyle görünmesin.


İster eşarp ister şal örtün, örtünüzün önü jilet gibi durmasın. (Eski asetatlı, süngerli yöntemleri hatırlarsınız, kumaş kaplı koni gibi olmasın.)

Doğal bir duruşu olmasına özen gösterin.




Bir de türban konusu var. "Türban" nefretimi bilenler vardır. Ve bunun kesinlikle boynun açık kalmasıyla vs alakası yok. Direkt kötü bir görüntü olması ile alakalı.



Bunun nesi sevilir anlamıyorum, anlayamıyorum. Jennifer Lopez'e bile yakışmayan şey kusura bakma da sana bana nasıl yakışsın. 

Nişanımda, düğünümde şu kafayla gezdiğimi düşünemiyorum. Demek bu insanlar şallarını çıkarınca alttaki o siyah boneli görüntülerini beğeniyorlar. Yoksa insan niye düğününe, nişanına, mezuniyetine böyle gelsin.




Veeee taç konusu. Kabul edelim bazı şeyler içimizde ukte kalmış. Bu içimizde kalanlar da "amaaaan bir daha ne zaman giyerim, takarım" diye diye özel günlerimizde patlak veriyor.

"Biraz daha kabarık, biraz daha pembe, biraz daha tül, biraz daha beyaz far, sim, taş.."

Bu tür zamanlarda içinizdeki prensesin ağzına bir tane vurun.




Darılmaca, gücenmece yok. Başörtüsünün üzerine taç takılmaz.

Çok taç takmak istiyorsanız, kınanızda açın saçlarınızı, kadınlar arasında takın tacınızı da. Salının ortada. Ama başörtüsünün üzerine takmayın.

Bilerek yine en güzel görünebilcek örneği koydum bu sefer. Onun yeri orası değil bu fotoda bile belli.




Çok isterseniz aşağıdaki gibi taç şeklinde olanları değil, başınıza yapışık duran bant şeklinde olanları tercih edebilirsiniz. Bu arada bu fotoyla straplezden bozma gelinlik fotosu da bulmuş oldum aksdjalksd.






Tesettürlü abiyelerde, nişanlıklarda, gelinliklerde en zor olay dekolte olmaması. Dantel ya da şifonu kullanırken bırakamıyorsunuz ki kollarda alttan ten görünsün. Bir vücudu baştan sona kumaşla kaplamak zorundasınız. Ve o vücudun sahibi Elie Saab mankeni değil.

O nedenle üzerinizde bir ton kumaş taşıyor gibi gösteren modelleri es geçin.

Kostüm partisine gitmiyorsunuz. Aşırı kabarık veya sivri omuzlardan uzak durun. Partnerinizle yan yana yürümenizi engelleyen çok kabarık etekler tercih etmeyin. Başınızın üzerinde Muhteşem Yüzyıl kuleleri taşımayın.




Bundan önce yazdıklarım zevk sahibi her insanın aşağı yukarı bildiği, tahmin ettiği konulardı.


Bu ise benim kişisel görüşüm.




Nişan elbisenizde veya damat adayının göreceği herhangi bir gece elbisenizde gelinlik rengine benzer renkler kullanmayın. Bej, Krem ya da diğer renklerin en açık tonları gibi.

Gelinliğinizin o ilk sürpriz etkisini kendi elinizle yok etmeyin. Burda Şükran'ın nişan elbisesinin gelinlikten hiçbir farkı yok. Düğün günü damat gelinlikle görse "ha nişanın aynısı" diye düşünür yalandan bir "vay" çeker tamam ajsdjksad.



Bunların dışında her yerde bulabileceğiniz kısa boylular kabarık etek tercih etmesin, kilolu kadınlar satenden uzak dursun gibi konuları yazmayacağım. (Bence satenden herkes uzak dursun zaten) Onları her yerde bulabilirsiniz.


Sizi bu kadar kötü fotoğraflara maruz bıraktığım için mecbur sezonda tercih edilebilecek gece elbiseleri ile alakalı bir yazı yazacağım artık.


Yeni yazılardan haberdar olmak için bir süre önce açtığım blogun instagram hesabını burdan takip edebilirsiniz. 

Şurda da kişisel hesabım var.


Şimdilik bu kadar. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.






6 yorum:

  1. yine kanayan bir yaramıza temas etmişsin çok iyi olmuş :D. hakikaten ne giymeliyiz yaparsan çok iyi olur tabi fotoğraf bulmakta zorlanabilirsin bu konuda:D birde başörtüsü üstüne kep takma olayı var bir hafta sonra yaşayacağım hadise nasıl daha az kötü görünebilirim bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah hayırlı olsun :) Valla çok kötü görünmüyor ya. Tek sıkıntı kep atmadan önce iğneleri çıkarmaya çalışmak aklsdljlaks

      Sil
  2. başörtüsü üzerine taç olayına çok iyi değinmişsin. Umarım bu makaleyi okuyupta faydalananlar olur : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah est. kanayan yaramız aksjdaslk

      Sil
  3. Müthiş tespitler tebrik ederim :) renkler ve zevkler tartışılmaz ancak tesettürrün modaya girdiği ilk zamanlarda ülkemizdeki insanlar şıklığı parlak kumaşlar kafada drape ve çiçekle tanımlıyorlardı şu an çok çok gelişme göstermiş durumda tabiki bu fikir alışverişi çok önemli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah teşekkür ederim. Aynen tesettür sektörü son birkaç senede inanılmaz yoldu ama biraz geriden gelenler var hala. oraları bir netleştireyim dedim :D

      Sil